Alla inlägg under februari 2012

Av Ulla - 6 februari 2012 23:00

Erik Axel Karlfeldt -


Aftonbön


Jag vill till ro mig lägga i nattens svala sköt och stilla tankar dägga ur allt vad jag led och njöt. Av allt jag älskar och hatar, av sol och is, en flod skall kvälla som hugnar och matar mitt hjärta med hälsans blod. Som örnens ungar få vila från jagandets heta dag,,,

Av Ulla - 6 februari 2012 17:45

 


Här är jag,,,,,,två år gammal,,,,

Av Ulla - 6 februari 2012 17:38

”Låt oss komma ihåg våra vackra dagar De dagar vi var glada Då vi var många då solen sken Då gömda fåglar sjöng efter regnet”



G. Flaubert

Tro

Av Ulla - 6 februari 2012 17:35

”Tro inte på något, oavsett var du läst det eller vem som sagt det, inte ens om jag sagt det, om det inte överensstämmer med din egen tro och ditt eget sunda förnuft.” Buddha

Av Ulla - 6 februari 2012 17:31




- Förr i världen brukade du hålla min hand, sa frun när de låg sida vid sida i sängen. Han sträckte sig, tog hennes hand och höll den. – Sedan brukade du kyssa mig, sa hon. Han kröp över till hennes sida och kysste henne och rullade sedan tillbaka för att sova. – Efter det brukade du bita mig i nacken, fortsatte hustrun. När hon sagt detta gick mannen upp. – Vart skall du gå? frågade hon. - Hämta mina tänder.

Av Ulla - 6 februari 2012 17:13



Innan vi lever är livet inte något, men det tillkommer oss att ge det en mening och värdet är inget annat än den mening vi väljer.



Av  Jean – Paul Sartre


  

Av Ulla - 6 februari 2012 17:11

Så ni som vill bli min vän, så är det inte försent än. Men ni som är mina ovänner kan sluta läsa, annars blir jag som elak katt och börjar fräsa. Vänner får man aldrig för många av. Man kan segla med dom på öppet hav man kan ha så mycket skoj, Så därför säger jag skepp och hoj. Man kan inför en vän gråta, få sin tröst och om det behövs förlåta. Vänner växer inte som svampar ur jorden. Det beror på hur man beter sig och hur man lägger ut orden. Så vill du bli min vän, så är det inte försent än. Du är så välkommen på alla sätt Men sköt dig och lägg ut korten rätt.

Av Ulla - 6 februari 2012 17:09

Vilken lycka att se knopparna brista på våren. att höra vattnet i bäckarna porla att höra fåglarna jubla ut sin sång att njuta höstens vackra färger att höra rasslandet av fallande löv att andas in den klara kyliga luften att vandra i vintersagoland att höra snön knarra under skorna att se på månen, stjärnorna och norrskenet Lycka och skönhet finns i varje årstid


~~Schedin~~

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards