Alla inlägg den 16 februari 2012

Av Ulla - 16 februari 2012 17:15

Jag gillar verkligen att skriva i min blogg. Jag får skriva precis vad jag vill, hur jag vill och när jag vill. Och jag börjar mina meningar med och hur mycket jag vill. Jag behöver inte välja mina ord efter mottagaren. Behöver inte behaga någon eller ens anpassa mig. Det är det som är poängen med att blogga - det är ett fritt forum. MEN,,,,,varför skall jag ändå få en massa skit för att jag skriver tråkigt eller för att jag skriver om mina sjukdomar,,DU behöver inte läsa,,,gå till en annan blogg istället eller bry dig inte om att titta på min blogg ens.,,,,"om Du nu är bäst, då hade du inte behövt vara här" på min blogg.


Tack till er alla andra som kikar in och inte klagar,,,,,kramar om er,,,,

Av Ulla - 16 februari 2012 13:34

Det är grått ute,,,,snöblandat regn och 1 plusgrader.

Dagen började med frukost framför tvburken och nyheter,,,,samma elände överallt.

Vi for och handlade.

Sedan caffe latte och smörgås i city på kafé.

Kollade lite i affärer.

Nu hemma i värmen igen och har just satt på en köttgryta på spisen som skall få puttra en stund.

Hoppas din dag är bra.

Nu skall jag läsa bloggar.


Kram och ha en bra dag......

Av Ulla - 16 februari 2012 13:32

Som du kanske har hört är våren på väg. Den går genom drivor med ljuset på släp. Det finns en annan värld, vi bär den inom oss än den som kväver och begär. Vi ska inte fly, bara öppna en dörr som om vi redan var där. Det är längesen nu men jag tror vi har sett det förut hur tystnaden bryts igen. Den är prövad och tärd men denna längtan ska föra oss hem när tystnaden bryts igen. Det är något som dör, där annat får liv. Ser du bilder som målas med nya motiv? Och alla tonerna från en annan värld dom kan vi höra redan här. Se på oss här denna is som bryts loss för varje ton av denna sång som sjunger inom oss. Vi bär ängsliga drag, men fylls av ett bråddjupt mod. Det är längesen nu men jag tror vi har sett det förut hur tystnaden bryts igen. Den är prövad och tärd men denna längtan ska föra oss hem när tystnaden bryts igen.



(Michael Johnson)

Av Ulla - 16 februari 2012 13:32

"Och anpassa er inte efter den här världen, utan låt er förvandlas genom sinnets förnyelse, så att ni kan pröva vad som är Guds vilja, det som är gott och fullkomligt och som behagar honom."


Rom 12:2

Av Ulla - 16 februari 2012 13:30

Som jag väntat på ett helgon Jag har väntat så Som ett smycke Jag förlorat och aldrig återfår Barnet är nyfött Blottat och bart Jag skriver utan ord, I en bok med blanka sidor Som ett sandkorn Som en flinga Alabasterblek Som en droppe Faller ljudlöst När jag inget vet Hela mitt minne har suddats ut Och här finns ingenting utom en bok med blanka sidor.



~ En av Peter LeMarcs underbara texter. ~

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards