Alla inlägg den 9 februari 2012

Av Ulla - 9 februari 2012 22:36



Lycka kommer och går i små portioner, det gäller att ta vara på dom…


God natt bloggare,,,,,

Av Ulla - 9 februari 2012 22:35

To open deeply, as genuine spiritual life requires, we need tremendous courage and strength, a kind of warrior spirit. But the place for this warrior strength is in the heart. — Jack Kornfield

Av Ulla - 9 februari 2012 10:05

Hej denna soliga kalla dag,,,minus 9 grader och blå himmel...


,,,,,,,,,,,,,igår,,,,,


Det kom ett samtal.

Vändningen kom.

Ni vet..när man liksom känner hur något skiftar plats, vrids om..förändras.

Djupt där inne. Det var som att passera igenom ett vändkors.

Jag klev bara igenom.

Jag menar inte att jag helt plötsligt känner är pigg & rask igen.

Eller att kroppen bara började fungera funktionsfritt.

Nix.

Men jag känner att något har förändrats - att jag har förändrats.

Jag har tagit ett kliv framåt,,,i alla strömvirvlar.. Inte mycket runt omkring har förändrats. Ännu...vill jag tillägga här.

Men allt börjar ju i en själv.

Samtalet kom från en mycket god vän där jag sprutade ut alla känslor,,,klagade o gnällde som bara den. Det kämdes skönt,,,efteråt. Visst har jag käre maken men ibland så,,,,,ja ni fattar säkert.

Något hände i alla fall.

Idag är en ny dag och livet går vidare men den där klumpen känns inte lika svår längre.

Visst är det så att man tänker för mycket ibland på vad man har. Tror,,,,misstänker,,,,,

Men det är ju så att min cancer ligger o lurar och just nu är det stabilt och kan vara så i flera år det andra har jag alltid haft så är det bara. Jag lever här och nu. Måste tänka om......


Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards