Alla inlägg den 4 februari 2012

Av Ulla - 4 februari 2012 10:18

  


Hej hej,,,,,vilken dag,,,,,lördag med strålande sol och hel 14 minusgrader. Det är vinter,,,,men vi går mot ljusare tider,,,det märker man på kvällarna. Vill ha vår.

Dagen idag,,,,inga planer alls. Jag skall stryka lite tvätt som blivit liggandes. Får bli en promenad senare idag med maken.

Ikväll kommer Melodifestivalen ssom vi skall titta på,,,och som vanligt reta sig på.

Skall du titta ?

Har sovit gott i natt och mår hyfsat,,,,nä jag skall inte klaga.


Morgonsamtalet med mamma är gjort,,,,,,


Frukost intagen och snart skall vi kaffe.....


Det kommer att bli en NIce day så att säga.


Vad gör du denna lördag ?



Ha nu en fortsatt trevlig lördag var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick.

Sörj inte gårdagen och oroa er inte över morgondagen, det som varit har varit och det som skall komma, det kommer, var dag har sitt.

Ta vara på denna dag och dess guldkorn, för denna dagen kommer inte åter och livet går inte i repris.

Guldkornen finns där alltid, de är bara svårare att se dem vissa dagar, då man har tråkdagar, men de finns alltid där....

Kom ihåg att du är värdefull och unik och att du duger som du är, du har rätt att vara den du är, bli accepterad och respekterad för att du är den du är. Dagarna blir vad man gör dem till, livet lika så..... Sprid kärlekens, medmänsklighetens och omtankens ljus omkring er .....



Hoppet lever,,,  

Av Ulla - 4 februari 2012 10:16



Att förlora sin kraft... ...

är som att genomgå alla "Sju dvärgarnas stadie"

Först blir man TRÖTTER, sen blir man BLYGER - orkar inte träffa folk sen blir man BUTTER - ledsen och låg sen blir man TOKER - står inte ut och tror man blivit tokig ... ... sen blir man PROSIT - immunförsvaret är borta sen blir man KLOKER - omvärderar livet och slutligen blir man GLADER - blir stark, vågar säga nej och känner glädje!





Hittade dessa ord på nätet,,,vet inte vem som skrivit men tyckte att det var bra,,,det stämmer tycker jag.



Av Ulla - 4 februari 2012 10:13

Att Våga Ta Risker!!!


Törs DU?????    


Ibland vågar jag,,,,men är feg...!!!!!!!


Törs jag ? Vet inte.... vet jag ,,,vet inte,,,


Hej

Av Ulla - 4 februari 2012 10:12




Det är farligt att bli för glad

Man ska inte ropa "Hej!" förrän...ja, när då egentligen..? :/

Av Ulla - 4 februari 2012 10:10

Fingrar och tår Av: Okänd


Fingrar och tår och fjäderlätt hår en blick så klar som såge du tusentals år Det är knappt jag förstår, en son, han är vår! En gåva till oss är du min lilla! Mitt barn i min famn, jag viskar ditt namn, och plötsligt känns det som om all världen försvann, som tiden stod still, en son, han finns till! En livets gåva är du min lilla! Tänk blodet i mig blev blod ini dig vandrar genom tider, ådror och märg, släktled i mig blir släktled i dig här är du – en av oss, en ny länk i livets kedja. Jag lånar dig jag, min skatt, för ett slag, en stund så kort som vore den ett andetag, en vindpust av tid är ditt och mitt liv en livets gåva är du min lilla! Fingrar och tår och fjäderlätt hår en blick så klar som såge du tusentals år Det är knappt jag förstår, en son han är vår! En gåva till oss är du min lilla!

Av Ulla - 4 februari 2012 10:09

Dina barn Av:

Profeten av Kahlil Gibran


Dina barn tillhör inte dig, de är söner och döttrar av själva livets längtan. de kommer genom dig, men inte från dig, och fastän de är hos dig tillhör de dig inte. Du kan ge dem din kärlek men inte dina tankar, ty de har egna tankar. Du kan hysa deras kroppar men inte deras själar, ty deras själar befinner sig i morgondagens land som du inte kan besöka, inte ens i dina drömmar. Du kan sträva efter att likna dem, Men försök inte att göra dem lika dig själv. Ty livet går inte tillbaks, och dröjer inte vid igår. Ni är de bågar från vilka era barn skickas ut som levande pilar. Bågskytten ser målet på det oändligas stig och han böjer dig med sin makt för att hans pilar skall gå snabbt och långt. Låt dig i glädje böjas i bågskyttens hand. För liksom han älskar pilen, som flyger, älskar han också bågen, som är stadig.

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards