Alla inlägg den 3 februari 2012

Av Ulla - 3 februari 2012 16:36

  


Ljusare tider.

Visst är det härligt?

Nu märks det att dagarna är längre.

Tyvärr blev det kallare än kallt.

Men det hoppas vi går över snabbt.


God eftermiddag på er alla,,,,dagen har gått och väckarklockan ringde halv sju i morse,,,,mörkt o kallt minus 13 grader. Klockan halv åtta kom vår Kalle som vi skulle passa. Halv nio gick jag ut och tog ett besök hos distriktssköterskan hemma igen kl 10 och då blev både Kalle och gubben sååå glada. Då blev det fika med kaffe och macka. Kalles pappa kom och hämtade honom vid ett och då kom det dåliga humöret fram på lille Kalle,,,tänk att allt gick så bra innan,,,,

Nu har vi ätit fisksoppa. Gött ! Nu skall jag sitta här o kolla runt lite.


Kvällen blir i tvsoffan och På spåret och Skavlan.



Ha nu en fortsatt trevlig dag var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick. Sörj inte gårdagen och oroa er inte över morgondagen, det som varit har varit och det som skall komma, det kommer, var dag har sitt. Ta vara på denna dag och dess guldkorn, för denna dagen kommer inte åter och livet går inte i repris. Guldkornen finns där alltid, de är bara svårare att se dem vissa dagar, då man har tråkdagar, men de finns alltid där.... Kom ihåg att du är värdefull och unik och att du duger som du är, du har rätt att vara den du är, bli accepterad och respekterad för att du är den du är. Dagarna blir vad man gör dem till, livet lika så..... Sprid kärlekens, medmänsklighetens och omtankens ljus omkring er .....

Jag lever som vanligt på HOPPET   



  


DAGENS GÅVA  


Dagen ger dig en gåva. Den ger dig tjugofyra timmar, att använda så meningsfullt som möjligt.


  

  Var Uppriktig   


Var uppriktig, för det finns några som tror på dig.  

Var stark, för det finns ännu så mycket att nå.  

Var modig, för det finns så mycket att våga.  

Var en vän, för vänskap kommer alltid tillbaka.  

Var generös och glöm det som du gav.  

Var ödmjuk, för vi har alla våra svagheter.  

Våga titta upp och skratta, älska och inspirera andra.


-Okänd författare-

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards