Alla inlägg den 30 januari 2012

Oro

Av Ulla - 30 januari 2012 18:51

Oro är en smal ström av rädsla som sipprar fram genom psyket. Om vi uppmuntrar den växer den till en kanal som dränker alla andra tankar ,,,



Arthur Somers Roche

Av Ulla - 30 januari 2012 18:51


Jag har vandrat den långa vägen mot frihet. Jag har försökt att inte vackla, jag har tagit snedsteg efter vägen. Men jag har upptäckt hemligheten att man efter att ha nått toppen av ett högt berg, bara finner att där finns ännu fler berg att bestiga.



Nelson Mandela

Av Ulla - 30 januari 2012 18:50




Vänskap är som en trädgård. Den är så vacker när du vattnar den och sköter om den med kärlek Men vårdar du inte den vissnar den och vänskapens gröna blad blir spökblek Vänskapen förnöjer oss liksom blommorna i trädgården De båda håller oss unga och friska och glada, detta är grundorden Om vänner är som blommor i en trädgård i livet är du en stor bukett visst är detta ett fint och ödmjukt tankesätt

Av Ulla - 30 januari 2012 18:49



Vi har alla en skyddsängel som vägleder oss… Ser efter oss. De helar oss, tröstar oss med osynliga händer. Hur ska vi få deras hjälp? Genom att be om den. Genom att tacka.

Av Ulla - 30 januari 2012 18:44

  


”Rädsla urholkar själen”


- Rainer Werner Fassbinder

Av Ulla - 30 januari 2012 18:42



”De dårskaper man ångrar mest i sitt liv är de man inte begick när man hade tillfälle.”


Helen Rowland

Av Ulla - 30 januari 2012 09:54

Av Ulla - 30 januari 2012 09:30

 



När du vaknar på morgonen, så kom ihåg att oavsett om din första tanke är ”Undrar vad det blir till frukost?” eller ”Jag undrar vad det skall hända för något spännande idag?” så är det samma sak.


Nalle Phu









 



 Hej alla,,,ny vecka igen,,,,,och tidig morgon,,,, här stod kl klockan på ringning vilket  inte förekommer så ofta nu för tiden,,,,,,,,har varit på  träning och svettats med en övervakande sjukgymnast,,,,men skönt var det även om det var jobbigt,,,,,har världens underbaraste sjukgymnast,,,Han bryr sig,,,,,och ser att jag inte trivs med vikten och det känns skönt att han har ett eget gym,,,,nu jäklar,,,,som plåster på allt så blev det sedan massage,,,,,och lite laser till min onda axel,,efter det promenerade jag hem en lång omväg,,burr burr så kallt,,, Hemma blev det en go varm dusch sen stod kaffet o väntade med en kesomacka med tomat på,,,,,,gulliga gubbe.........nu skall jag vila en stund för att sedan ta spårvagnen till en väninna som skall bjuda på lunch och det blir en lååång dag för det var ett tag sedan.



Det kommer att bli en bra dag,,,,


  


Hoppas även att du kommer att få en bra dag.

   


Kom ihåg att du är värdefull och att du duger som du är, acceptera dig själv och var stolt över dig själv, klappa dig själv på axeln, du är din egen lyckas smed, mår du bra mår din omgivning bra. Kom ihåg att du är unik, just för att du är den du är. Klappa någon på axeln och denna någon växer som människa, le mot någon och du får ett leende tillbaka, säg ett vänligt ord till någon och du blir denna någons guldkorn… Varje dag har sina guldkorn, även de grå dagarna, de är bara lite svårare att se dem bara, men de finns alltid där. Kom ihåg att det bor en ängel i oss alla, en del är bara mer vingklippta än andra.





Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards