Alla inlägg den 16 januari 2012

Av Ulla - 16 januari 2012 17:22

 

Av Ulla - 16 januari 2012 17:21

Ängel


Jag ser dej min ängel, jag vet att du är här.. att du mej hämtar och att du vet när Jag ser dej min ängel... jag vill inte gå Låt mej få leva men är här hos mej ändå. Du vet min längtan, min rädsla är stor men hjälp mej att våga, att jag är säker och tror Du ser mina drömmar , du vet vem jag är Jag vet att du väntar och att du är där Om det finns ett öde bestämt sen' förut som mäter ut tiden, när allting tar slut så lär mej då älska det liv som jag har Låt mej få känna och veta och finnas och vara hjälp mej att leva Du vet min längtan, min rädsla är stor men hjälp mej att våga, att jag söker och tror. Du se mina drömmar, du vet vem jag är Jag vet att du väntar och att du är där Jag ser dej min ängel, jag vet att du är här... och att du väntar och att du är när. Men hjälp mej att leva och att livet är så att när tiden är inne så är jag redo att gå"



Ainbusk Singers Text: Marie Nilsson-Lind Musik: Josefin Nilsson, Anders Lundquist

Av Ulla - 16 januari 2012 17:20

Vinterängel, kom till mig. Sprid dina vackra vingar över mig. Vinterängel, ge mig nytt hopp om en bättre tid som vi kan leva i. Vinterängel, tack för du kom hit, att du ständigt återvänder till en värld täckt av is. Lilla ängel, jag ska skydda dig och ge dig tro så du orkar bära mig. Vackra vinterängel, lär oss leva ut som en vidöppen ros mot den blå himlens slut. Min lilla ängel, stanna kvar hos mig. Sprid dina vackra vingar över mig.


Text & Musik Marie Fredriksson

Ide

Av Ulla - 16 januari 2012 17:18

Nu vore det skönast om man kunde göra som björnarna gå i ide och ligga kvar till vårsolen kommer tillbaka……vädret är träligt….grått o vått…….men det skimrar ibland lite blått uppe i det grå.,,

Av Ulla - 16 januari 2012 10:52


    


Det var näääästan.... ... att det blev några ord skrivna här igårkväll! Det var massor med bokstäver som formulerade ord i mitt huvud, ord som blev tankar, som väckte känslor. Dessa ord ville så hemskt gärna blivit nedtecknade här - men livet ville annorlunda! Och plötsligt blev det natt! För sent för mig att börja plita ner vad jag hade på hjärtat.

Ja sängen var där och väntade,,,,,men men,,,jag satt uppe och hade de virvlande tankarna som snurrade i huvudet försökte lägga mig men kunde inte sova....klockan tre i natt satt jag uppe och drack mjölk,,,la mig igen och äntligen kom jag till ro,,,,och sov så sött ända till klockan nio. Då blev det en härlig frukost och nyhetsmorgon. Vädret ser inte roligt ut,,,grått,kallt, blåsigt och det lär vara halt ute.


Gårdagen blev en vilodag med värk värk.

Vi var bjudna på middag men vi valde att lämna återbud eftersom min kropp inte ville vara med. Så vila gjorde jag.

Idag känns det bättre och har smällt i mig alla mina piller och skall väl försöka ta mig ute lite.

Blir trött på att vara sjuk.


Idag skall jag till Ica och handla,,,ja med han i huset ni vet sedan skall det fixas lite hemma.


Det blir en lugn dag......igen.


Kram alla och ha det så bra.


Fånga dagen och dess guldkorn

 ,,lever på hoppet som vanligt,,, 




Dagens Ord; "Beröm gärna en handling, om den är värd beröm! En rätt uppskattning kan stärka din nästa till nya dåd."



Mer ord...


Dig väntar en glädje. Det finns inga förlorade dagar, inga förlorade år. Någon har tagit vara på dem, satt in dem på ditt framtida konto, låtit dem växa med ränta på ränta. Tusenfalt skall du få dem tillbaka - inte sådana de var då du trodde att du förlorat dem, kantstötta, söndertrasade. Någon har tagit dem i sin hand som krukmakaren tar en grå, ful lerklump och formar av den det ogripbara. Du ska få tillbaka alla dina förlorade dagar, alla dina förnedringens år - inte sådana de var men sådana de ämnades att vara. Dig väntar en stor glädje någonstans ännu förvarad i en kruka av ler.


(Källa: Okänd)

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards