Alla inlägg den 11 januari 2012

Av Ulla - 11 januari 2012 14:41

 



Godeftermiddag på er!

Äntligen fick jag sova en natt som gav mig en riktigt skön sömn utan att jag vaknat varje gång jag vände mig om i sängen. Och kudden var inte alls obekväm, utan fyllde sin funktion så som en kudde ska göra.


  Väder även denna dag,,,bara så ni vet.....strålande SOL från en klarblå himmel.


Vi var ju barnvakt igår igen en stund,,,det lektes och pratades bara man kunde förstå vad han säger. Roligt hade vi i alla fall.


Att leva livet som om varje dag vore min sista skulle vara jobbigt för mig. Att utnyttja tiden till att hinna med så mycket som möjligt blir för stressigt. Och att tänka att imorgon kan det vara för sent känns ångestfyllt. Om man inte hann med allt, skulle man då ångra sig när man är död eller? Hellre  då  leva livet som om varje dag vore min FÖRSTA. Möta dagen med nyfikenhet och tillförsikt. Lära mig nya saker varje dag. Inte stressa, tänka att jag har all tid i världen. Och skulle det sen visa sig att jag inte hade det, så var jag i alla fall lycklig och harmonisk så länge det varade.  Jag behöver inte tänka på arbete,,,jag får var hemma behöver inte stressa upp mig på Försäkringskassan längre. Men varför ringer de ändå ibland för att höra hur jag mår. För att vara snälla eller ? Skall jag vara tacksam för att jag fick sjukersättning. Ja ja,,,det blir nog bra med den saken.


Jag lever på HOPPET  


Nu har det tvättats igen i tvättsugan. Tränat, promenerat och nya samtal att ringa.....det är fullt upp och hälsan är med en som vanligt.


Må så gott och ta hand om er ♥ .

  Fånga dagen !  



Dagens ord...

Livet går vidare "Jag har hört att idrott är en karikatyr av livet." "Det var skönt att höra. Jag var rädd för att den var livet."                                                   
                                                 - Charles M. Schulz (1922-2000)




 

Av Ulla - 11 januari 2012 10:19

 


Dagens agenda,,


Tvättstugan 8.00 - 12.00


Träning kl 14


Det blir säkert mer,,,,,

Av Ulla - 11 januari 2012 10:17

Vetenskapen kan inte lösa naturens yttersta mysterium Och det beror enligt den senaste analysen på att vi själva är ..... en del av mysteriet som vi försöker lösa. ( Max Planck (1858-1947)

Av Ulla - 11 januari 2012 10:16

 "Vi lever i en värld där saft innehåller konstgjorda smakämnen och möbelpolish innehåller riktig citron". Källa: Okänd

Av Ulla - 11 januari 2012 10:15

Livet .... är ingenting för amatörer (A.Strandberg)

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards