Alla inlägg den 10 januari 2012

Av Ulla - 10 januari 2012 10:53

http://www.expressen.se/halsa/1.2587151/nya-lakemedel-kan-losa-gatan-om-ibs

Av Ulla - 10 januari 2012 10:51

”Tillitens gåva kan ges utan smärta bara när mottagaren av tilliten klargör sin kärlek och lojalitet… betraktar med kärleksfulla ögon och talar med ömma ord ty ständig försäkran om tillgivenhet är tillitens nödvändiga grund… och den måste! ja, den måste ges spontant innan behovet att fråga uppstår” ur Gooberz

Av Ulla - 10 januari 2012 10:42

Poesi och visor är inte saker man hittar, utan det är saker som hittar en, och det enda man kan göra är att gå där de kan få tag på en.

Av Ulla - 10 januari 2012 10:28

 hej hopp,,,,,,,,,,,,,,,säger jag som lever på hoppet som vanligt,,,,


Då var det tisdag,,,,jag var på Vårdcentralen tidigt på morgonen för att visa prickarna på bröstet som idag har spritt sig över hela bröstet,upp på halsen och axlarna,,,men vilken läkare,,,,han sa,,,komma hit med lite prickar och röda flammor,,,ta och tvätta dig och smörj in dig människa,,,va ??,,, jag gick  därifrån och skall försöka få en tid hos min läkare eftersom jag ändå måste ha nya mediciner och skall kolla trycket bl.a Detta var en inhyrd stafettläkare som jag fick akuttid till,,,han hette,,,XXXX pratade inte speciellt bra svenska.


Ja så började min dag,,,,,magen krånglar men allt är annars som vanligt.

Snön kom neddalandes igår,,,,men idag är den nästan borta. Solen skiner fint och det är ett par grader kallt.


Gubben körde ett par maskiner i tvättstugan medans jag var borta och han har redan vikit den.

Klockan tre idag kommer vår Kalle,,,ja men vi skall vara barnvakt en stund idag igen,,,,kl 15 till 18,30. Pappa arbetar en bit bort och det är en ny inskolning på nytt dagis denna veckan eftersom dom flyttat utanför Göteborg, mamma har egen affär och hade ingen som kunde passa det lilla livet,,,och då så gör vi det,,,,hoppas man piggar på sig tills dess....tur att gamlamoster finns...


Ha en bra dag alla !

Av Ulla - 10 januari 2012 10:27

"Många lever med en så förbluffande rutin att det är svårt att tro att de lever för första gången." källa: Stanislaw Jerzy Lec

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards