Alla inlägg den 9 januari 2012

Av Ulla - 9 januari 2012 14:50

Är det inte det ena..... ....så är det det andra ( sa flickan som fick näsblod).


Magen känns riktigt bra och yrseln likaså.


MEN,,,,alla röda prickiga utslag har blivit fler så nu väntar jag att Vårdcentralen skall ringa så förhoppningsvis får jag en tid imorgon. Det kliar som bara den.


Nu har vintervädret kommit ! Första snön... ...är här!

Det märker kroppen av,,,,aj aj..


Men hann med en liten kort naggande god promenad med gubben innan snön kom,,,,och handlat har vi gjort både på ICA, Cervera och Coop.


 


Trött som bara den,,,,,,

Av Ulla - 9 januari 2012 09:23

"Jag är intresserad av framtiden, därför att jag kommer att tillbringa resten av mitt liv där." källa: Kettering

Av Ulla - 9 januari 2012 09:04

  En ny dag, en helt vanlig måndag och en helt ny vecka. Det ni ,,,slut på helger.

Normala tider är det nu får man hoppas.

Det är två grader kallt och lite lite vitt har kommit från himlen i natt.

Solen är på väg att visa sig och det blir antagligen en fin dag.


Sent igår kväll fick jag magont. Sen tillbringade jag lite extratid på "toan". Var genomsvettig, och helt färdig. Blev alldeles skakis,,,Det är svårt att veta vad som hör till fibromyalgin, och mina "vanliga" magbesvär och vad som är något helt annat. Idag mår jag hyfsat inget spring på toa under natten,,,,så har sovit hyfsat. Är dock lite öm i magen och har yrsel och allt de vanliga med kroppastollen. Och om jag känner mannen rätt så kommer att att hålla ett vakande öga på mej.

Vill så mycket men kan så lite, och det göra mig så ledsen. Ska livet verkligen vara så här? Jag har en helt underbar man. Just nu är han på sin sjukgymnastik och akupunktur och när han kommer hem så blir det kaffe/te och macka.


Sedan skall jag börja min viktresa. Gick ner med cellgifterna men sedan jag sluppit dem ett tag så har jag ätit och ätit, tyckt synd om mig själv men idag så startar resan nedåt.



Vet ni vad jag gjorde mer igår....................de ringer de ringer...men ingen svarar! Jag bytte ringsignal på min mobil, för det har hänt flera gånger att folk ringt och jag inte hört signalen. Så jag tog en som är lite mer gäll i tonen & hörs bättre. ,,,,men vad är det för ljud som låter,,,????? Byter signal för att höra den och när man hör den, känner man inte igen den. :o)),,så är man funtad alltså.


"Ett Bra Citat" "Aliquando et insanire iurcundum"

Ibland är det skönt att få vara galen



Dagens kloka…

Vi tror att det vi gör är en droppe i havet, men om den droppen saknades skulle havet vara mindre,


 



,,o jag lever på hoppet som vanligt  



Nu skall jag trycka på kaffeknappen till maken jag tar nog en kopp te idag,,,,

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards