Alla inlägg den 4 januari 2012

Av Ulla - 4 januari 2012 10:21

 Liksom Gud var dag ger oss solen ger Han oss också ett ögonblick då det är möjligt att ändra allt som gör oss olyckliga. Var dag försöker vi låtsas att vi inte märker detta ögonblick somom det inte existerade, som om dagen i dag är detsamma som dagen igår, och kommer att vara densamma i morgon. Men den som verkligen lägger märke till dagen i dag kommer att upptäcka det magiska ögonblicket. Det kan ligga dolt i en stund vi stoppar nyckeln i låset på morgonen, i stillheten strax efter middagen, i de tusen och en ting som tycks oss likadana. Detta ögonblick finns – ett ögonblick då stjärnorna samlade kraft strömmar ned till oss och lär oss utföra mirakel.


Paulo Coelho

Av Ulla - 4 januari 2012 10:16

"Där kärleken tittar in genom fönstret, går olyckan ut genom dörren."


Polskt ordspråk

Av Ulla - 4 januari 2012 10:10

Hip hip hallå hej,,,


Onsdag och vi närmar oss midsommar, jisses, vart tar dagarna vägen , de, passerar förbi med blixtens hastighet ja ja,,,det är ett tag kvar men snart är vi där....det skall bli påsk först mina vänner.


Idag är en annan dag En helt annan dag än igår, och förrgår, och dagarna före dem. Och idag känns faktiskt som en mycket bättre dag! Trots väder, värk och annat,,,


Tänker inte skriva hur jag känner mig idag. Det vore nämligen att sätta något negativt på pränt, och det ska man akta sig för. Tankarna styr våra liv mer än vi anar, och att skriva att man är sjuk är såklart alldeles galet! Istället bör man prata (skriva) om hur man vill att saker ska vara, så blir det så. Alltså är jag hur pigg och kry som helst! ,,,,jag skriver så i alla fall,,,,


Igår kväll stormade det, regnade och snöade vilket väder,,, I natt har jag sovit som en gris eller vad säger man,,,har i alla fall sovit gott trots vindarna som ven utanför. Det är väder även denna dag 7 plusgrader en sol som skiner och vindar som blåser rejält. Idag skall jag och maken till en bekant på lunch som fyller år sedan ses vi inte på några månader då hon och hennes man reser till Mexico två månader. Tänk vad härligt och nyss kom dom hem från Västindien.

Igår städade jag klädkammaren och garderober och byrålådor,,,,sedan latade jag mig,,,,läste, löste korsord,,,,,tittade på tv,,,,


Ha en riktigt bra dag , var rädda om er och om varandra , ta vara på denna dag och njut av den . Livet är till för att levas här och nu , det som var igår , det har varit , glöm det . Morgondagen vet vi inget om , så oroa er inte över den , det är bara att slösa med onödig energi att oroa sig över saker man inte vet något om . Kom ihåg att vi bara har ett liv , så ta till vara på det och förvalta det väl , för livet går inte i repris. Följ din inre röst . Kom ihåg att du är unik och att du duger som du är , var stolt över dig själv , för det finns ingen annan som är som du . Man kan inte älska alla och man kan inte bli älskad av alla , men man kan respektera varandra =)


En varm kram till er alla underbara människor ute i etern,,,




Lite fniss för dagen.......


En gråhårig dam, till en rödhårig dito: -

Hur känns det att ha eld i håret?

- Det borde väl du veta, du har ju bara aska kvar!


Av Ulla - 4 januari 2012 09:00

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards