Direktlänk till inlägg 27 december 2011

Tjosan denna tisdag,,,

Av Ulla - 27 december 2011 15:21

Hej på er.   

Tjo!

Åtta grader varmtoch Medan solen sken,,,,,,,,,,, Satt jag här och skrev.


Nu är det en annan dag inte annandagen utan en annan dag en vanlig tisdag och solen skiner och jag skall berätta vad jag gjort,,, Underbar jul! God julmat. Tacksamhet över julklappar. Skumtomtar och julmust. ,,,sånger ♪♫ Hej tomtegubbar ♪♫ ,,,tralalala,,la la,,,


Hoppas ni haft en underbar jul precis som vi?


Har inte hunnit med eller vad det nu är,,,,bloggat alltså,,,


Fredag,,,, Uppesittarkväll då vi skulle vinna storkovan. Jo tjena! Vinsten blev 0 kr! Nåja, en mysig kväll tillsammans med sonen är ju värt en del också. Han kom hit fredagkväll och stannade till juldagskvällen han gick hem och sov eftersom han skulle arbeta på annandagen.Han bor bra tem minuter ifrån oss,,,ibland lite för nära,,,På fredag kom även brevet,,,,DET BREVET,,,,kallelsen till lungonkologen,,,ny tid 3 januari,,,


Så kom då julafton med sol,,,, med julgröt till frukost och en stunds mys framför tvburken sedan for vi iväg till min kära syster och svåger där redan mamma var och dit kom min systerdotter med man och deras underbara flickor. Där blev det mat mat mat,,,,,kaffe,,,,frukt, knäck o kola osså kom han Tomten,,,med klappar i massor. På kvällskvisten for vi hem och njöt av stillheten för att sedan gå till kyrkan på midnattsmässa.


Juldagen kom med sol och vi for åter ut denna gång till min systerson och hans lilla familj på middag,,,,,sedan blev det att titta på gamla filmer från förr,,,,lek och tjo tjim osså kom tomten igen,,,, På senkvällen for vi hem och då följde mamma med,,,,annandagen blev en vilodag med mamma ,,,,,,,,,,sonen arbetade men kom och hälsade på en stund på kvällskvisten och fikade.....

Vart har ni varit? Vad har ni hittat på under julhelgen?


Då var det tisdag efter jul och vi skall köra hem mamma som längtar hem,,,hon är väl trött efter allt firande,,,,men är man 86 år så är man....men vi tog en tur till affären så hon fick handla lite,

Ja och vi skall inte göra något alls,,förutom göra räkningarna,,,,,njuta av varandra kanske,,,,

ha en bra dag alla,,,,och God Fortsättning.


Snart är det nytt år.....

NU VÄNDER DET! Vi går mot ljusare tider igen... dagsljuset, det vi saknar så mycket just den här årstiden... Här iGöteborg har vi ingen snö heller så det känns verkligen mörkt.


Några ord på vägen,,, Kom ihåg att du är värdefull och att du duger som du är, acceptera dig själv och var stolt över dig själv, klappa dig själv på axeln, du är din egen lyckas smed, mår du bra mår din omgivning bra. Kom ihåg att du är unik, just för att du är den du är. Klappa någon på axeln och denna någon växer som människa, le mot någon och du får ett leende tillbaka, säg ett vänligt ord till någon och du blir denna någons guldkorn… Varje dag har sina guldkorn, även de grå dagarna, de är bara lite svårare att se dem bara, men de finns alltid där. Kom ihåg att det bor en ängel i oss alla, en del är bara mer vingklippta än andra


Och glöm nu inte! Att varje människa, är unik, och ska behandlas med respekt och värme! Oavsett hudfärg, religion, kön eller sexuell läggning!

Kram på er alla!


 Lever på hoppet ,,,,

 
 
Kaisa

Kaisa

27 december 2011 18:51

Efter vad jag läser så har du haft en fantastisk jul. :-) Vi hade det också fint här, bark mark och värme. Det stod stolar ute på några caféer, såg dock ingen som satt på dem, ler stort. Min skinka såg ut som en katastrof men väl inne i munnen så var den helt gudomlig, saftig och god. Kvällskram ♥

http://andestyrka.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

17

Av Ulla - 17 mars 2017 13:23


           

15

Av Ulla - 15 mars 2017 09:00

       Man lär sig kompromissa. Foträta skor hade jag svurit på att aldrig ha.   Lilla Fruntimret        tack ...

14

Av Ulla - 14 mars 2017 08:45

   ,,,,lycka och lycka och lycka       Lycka är mycket enkelt.   Det är bara god hälsa och ett dåligt minne.   Ernast Hemingway      ...

Av Ulla - 13 mars 2017 10:10


         

12

Av Ulla - 12 mars 2017 13:21


      Tack

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards