Direktlänk till inlägg 10 december 2011

Hej Lördag,,,

Av Ulla - 10 december 2011 15:15

Hej denna dag,,,,,,,,,,,det stormar....


Gårdagen tillhör det förflutna, morgondagen är oviss – livet fortgår, varken man vill eller ej, och nuet och att verkligen vara närvarande här och nu, liksom känna och ta in så mycket som möjligt, kan vara viktigare än någonsin.

Nu är det regn och storm igen.


Vatten, massor av vatten….. Göteborg har fått massor vatten på gator och torg. Översvämning efter att det har blåst 34 meter per sekund och vattnet har pressats upp ur brunnar och vattendrag,,,


Men igårkväll gav vi oss ut i stormen ocg fick en superkväll kväll med goa vänner och var hemma igen vid ett inatt,,,,har ont överallt idag,,,,


Smått låg, grubblande, analyserande… Men i vanlig ordning går det väl över!… Tänk om det är sant att: Varje tanke jag har om en annan människa skapar antingen glädje, harmoni och balans inom mig – det vill säga lycka – eller någon form av störning, irritation och avstånd – det vill säga olycka. Kay Pollak ,,,,Hmm,,,Hmm… Det skulle betyda att jag genom mitt sätt att tänka kan välja lycka!


Tankekorn

Liksom Gud var dag ger oss solen ger Han oss också ett ögonblick då det är möjligt att ändra allt som gör oss olyckliga. Var dag försöker vi låtsas att vi inte märker detta ögonblick somom det inte existerade, som om dagen i dag är detsamma som dagen igår, och kommer att vara densamma i morgon. Men den som verkligen lägger märke till dagen i dag kommer att upptäcka det magiska ögonblicket. Det kan ligga dolt i en stund vi stoppar nyckeln i låset på morgonen, i stillheten strax efter middagen, i de tusen och en ting som tycks oss likadana. Detta ögonblick finns – ett ögonblick då stjärnorna samlade kraft strömmar ned till oss och lär oss utföra mirakel.

Paulo Coelho



Byt ut tankarna : ” Tiden bara går” och ” Tiden räcker inte till” Tänk istället: DET KOMMER NY TID HELA TIDEN. ,,,säger jag som lever på hoppet,,,,,


Ha en skön lördagkväll,,,,,

 
 
Elisabeth

Elisabeth

10 december 2011 22:56

Usch ja.. Har läst om vädret där.. Det är sjukt.. =/

http://Lajsa.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

17

Av Ulla - 17 mars 2017 13:23


           

15

Av Ulla - 15 mars 2017 09:00

       Man lär sig kompromissa. Foträta skor hade jag svurit på att aldrig ha.   Lilla Fruntimret        tack ...

14

Av Ulla - 14 mars 2017 08:45

   ,,,,lycka och lycka och lycka       Lycka är mycket enkelt.   Det är bara god hälsa och ett dåligt minne.   Ernast Hemingway      ...

Av Ulla - 13 mars 2017 10:10


         

12

Av Ulla - 12 mars 2017 13:21


      Tack

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards