Direktlänk till inlägg 1 december 2011

1 December

Av Ulla - 1 december 2011 17:00

1 december,,,idag för ett år sedan fick jag veta efter månader av undersökningar, samtal,,,,du har lungcancer du börjar din cellgiftsbehandling innan jul,,,,det blev ett svart hål,,,, Allt känns så hopplöst kört ,,,,,,ibland,,,tänker,,,funderar,,,, Som om marken försvinner under fötterna på mig,,,,,, Känns som att jag kvävs,,,,,,, Vill bara lägga mig ner på golvet i fosterställning och skrika rakt ut,,,,, Vråla hela vägen nerifrån tårna,,,,,, Nä ,,, jag pallar fasen inte mer prövningar nu,,, Känner mig tom,,,, Orkar inte,,,, *gråter fast ingen får se* Jag har verkligen försökt tänka positivt,,,,,,,,försöker försöker,,,, Se saker från den ljusa sidan,,,,,,,,,,,, Men nä jag orkar inte längre.. Känner mig ofrivilligt insugen i ovisshetens mörka korridor. Vill inte ha denna oromagenkänsla utan det vore ju skönt med lite lugn och ro för en gångs skull. Tror dock lite såhär att livet är fullt utav prövningar för att vi alla på ibland lite uddare sortens vis ska tuktas, stötas och blötas till att bli de människor vi är ämnade att vara.. Svindlig..Snurrig.. Yrslig och aningens rädd. Framtiden ligger där framför mina fötter. Oviss och jag undrar varför ? Ja jag undrar,,,idag är det 1 år sedan jag fick reda på att jag hade lungcancer,,,, Hur länge kan man leva kvar i det förflutna innan det ger påverkan på nutidens gång? Vad är värt och vad är det inte? Jag är inte rätt person att ge svar på detta.. Som det är nu så är det stabilt,,,,en jul utan oro men skall snart tillbaka igen,,, Men sen är det allt annat också,,,orkar inte mer....alla dessa krämpor o elände...varför varför,,, Idag känner jag mig inte så lessen men vissa dagar vet jag inte vad det är med mig,,,,för egentligen så är det ju rätt ok med mig,,,,just nu i alla fall,,,, Men det finns alltid en massa tankar, varför,,,,,tänk om ,,,,,varför varför,,,,

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

17

Av Ulla - 17 mars 2017 13:23


           

15

Av Ulla - 15 mars 2017 09:00

       Man lär sig kompromissa. Foträta skor hade jag svurit på att aldrig ha.   Lilla Fruntimret        tack ...

14

Av Ulla - 14 mars 2017 08:45

   ,,,,lycka och lycka och lycka       Lycka är mycket enkelt.   Det är bara god hälsa och ett dåligt minne.   Ernast Hemingway      ...

Av Ulla - 13 mars 2017 10:10


         

12

Av Ulla - 12 mars 2017 13:21


      Tack

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards