Alla inlägg under november 2011

Av Ulla - 21 november 2011 17:51

Ibland varar den i ett ögonblick, ibland i långa stunder. Ibland ligger den bredvid mig på nätterna. Ibland sitter den hos mig på morgnarna när jag känner mig som den enda som är vaken i hela världen. Den, är i det här fallet känslan när jag önskar att min sjukdom var en käft jag kunde smälla till. Dumma cancer. "DEN".


Ibland tänker jag inte alls på "DEN" vissa dagar varje stund.

Av Ulla - 21 november 2011 17:21

Okänd författare


En grupp yngre studenter studerade världens sju underverk på en geografilektion. Vid slutet av lektionen bad läraren eleverna att skriva ned det dom trodde var de 7 underverken av idag. Nästan alla elever skrev följande lista: 1. Egyptens pyramider 2. Kinesiska muren 3. Taj Mahal i Indien 4. Statyerna på Påskön 5. Pyramiderna i chichen ITZA i Meiko 6. Colosseum i Rom 7. Alhambra i Spanien. Efter att ha samlat in alla svaren, upptäckte läraren att en ung flicka satt mycket tyst och hade inte ens börjat skriva. Han frågade henne därför vänligt om hon hade svårt för att göra en lista. "Ja," svarade den unga flickan, "jag har svårt att skriva min lista eftersom det finns så många att välja på." Läraren svarade,"Berätta vad du funnit så kanske jag kan hjälpa dig." Den unga flickan tvekade, men satte därefter igång med att skriva: 1. Att se 2. Att höra 3. Att vidröra 4. Att känna. Hon tvekade en stund och fortsatte sedan 5. Att springa 6. Att skratta 7. Att älska Tänk så lätt det är att se på dessa minnesmärken som mänskligheten skapat och betrakta dem som underverk, medan vi inte ens ser de fantastiska gåvor som vi alla har begåvats med gratis!

Av Ulla - 21 november 2011 09:01

"En man utan skugga är en farlig man." källa: Pra Thepkavi

Av Ulla - 21 november 2011 08:55

Gomorron !


Hej där ute,,,,,i Götet är det grått grått o regnigt 6 plusgrader. Haft en god natts sömn,,,skönt.


Idag väntar jag på samtal från Lungonkologen.............väntar väntar.


Maken är på akupunktur och kommer snart så då blir det kaffe o smörgås.


Min dag blir väntan,,,på vad,,,,ja vi får se.


Skall även ta min promenad plocka lite hemma och förbereda för advent. Tänk vad tiden går.


Fånga dagen.


Jag lever på hoppet som vanligt  

Av Ulla - 20 november 2011 17:13

"Jag vet att Gud inte ger mig någonting som jag inte kan klara av. Men jag bara önskar att Han inte litade så mycket på mig." ~ Moder Teresa

Av Ulla - 20 november 2011 17:11

May the road rise to meet you. May the wind be always at your back. May the sun shine warm upon your face, the rain fall soft upon your fields and until we meet again, may God hold you in the palm of His hand. (Må din väg vara jämn. Må du alltid ha medvind. Må solen värma ditt ansikte, regnet falla mjukt på dina åkerfält och tills vi möts igen, må Gud hålla dig i Sin handflata)

Av Ulla - 20 november 2011 17:09

 

Av Ulla - 20 november 2011 17:07

Att övervinna sig själv och kunna böja och styra sitt sinne, det är den högsta och härligaste seger.

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<<
November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards